zondag 25 november 2018

Bloemschikken november


Aangekondigd werd dat het bloemstuk van november al een knipoog naar de kerst zou zijn.


Ik vind het eerder een knipoog naar de lente met die katjes.


In het mailtje dat we altijd vantevoren krijgen stond dat het eigenlijk niet uitmaakte wat je als schaal meenam en dus kwam er van alles tevoorschijn zoals een glazen schaal op een hele lange voet, een etagière, meerdere ronde schalen, 2 schalen op elkaar en zoals altijd werden de bloemstukken ook weer heel verschillend.


Ik nam een ronde schaal mee die ik op zichzelf helemaal niet mooi van kleur vind maar daar zie je niks van en hij is ideaal als bloemschikschaal.


Omdat Arend (onze bloemschikdocent) vond dat hij al heel vaal eucalyptus had meegenomen had hij deze keer groen met eikeltjes bij zich.


De tak moeten we de volgende keer weer meebrengen voor het kerststuk.










7 opmerkingen:

  1. Dat groen met eikeltjes is volgens mij Steeneik en dat is heel erg mooi. Ik vind je bloemstuk prachtig, helemaal mijn stijl al die natuurlijke elementen. Toppie
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. weer wat geleerd. Hij heeft het vast wel verteld dat het steeneik heet maar ik onthoud niet altijd alles (of ik zit teveel te kletsen met de buurvrouw)

      Verwijderen
  2. leuk met dat steeneik er in en droogt mooi in.
    vaak zie je de schaal bijna niet... leuk gemaakt met die katjes groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de docent vindt dat als je een mooie schaal hebt je daar best iets van mag laten zien. Dat ben ik met hem eens maar deze schaal leent zich daar wat mij betreft niet voor.

      Verwijderen
  3. Mooi geworden! Haha de katjes t.z.t. maar vervangen door rode besjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de katjes zitten er nog in maar ook rode kerstballen. Het is nu een mooie kerststuk.

      Verwijderen