vrijdag 13 september 2019

Portret tekenen

6 Jaar geleden deden we het ook al eens: 
een workshop portret tekenen met houtskool


Ik had goed gekeken naar de tekening die ik toen maakte.
Kijken of ik er iets van geleerd had.
Ik vond mijn tekening mislukt
maar Esther de tekenares
noemde een aantal dingen die wel klopten.
Dit is in ieder geval de tekening nadat Esther
wat aangepast had. 
Dat was ook niet zo gek veel eigenlijk.


Leuk effect zo in die spiegel.


Moeilijk hoor een gezicht tekenen.
Esther zei: je moet gewoon tekenen wat je ziet.
Was het maar zo makkelijk.

13 opmerkingen:

  1. Je bent wel wat streng voor jezelf. Het portret is gewoon goed gelukt. Kan het nog beter? Vast, dus gewoon verder gaan met portretten tekenen en het gaat je steeds beter lukken.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ga het toch maar proberen. Boek lenen in de bieb en oefenen. Maar eerst even met vakantie.

      Verwijderen
  2. Nou, ik vind het ook heel knap gedaan! Jeetje! (Ik kan niet eens een potlood tekenen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou inderdaad dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind het goed gelukt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zeg, je mag er best trots op zijn.
    Ga er mee door.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gemaakt hoor! Ik heb weleens gelezen dat mensen die goed kunnen tekenen, hun andere hersenhelft gebruiken. Ze tekenen inderdaad wat ze zien en niet wat ze denken dat ze zien. Mijn dochter kan fantastisch tekenen, ook gezichten. Ze tekent nu niet zoveel. Maar als ze het doet, sta ik er elke keer met bewondering bij te kijken. Ik zou er mee doorgaan, je portret is echt mooi. Je kunt je verder ontwikkelen. Echt natuurtalenten zijn er maar een paar van.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou er niks van bakken. Ik zie heel veel maar kan het toch niet op papier zetten hoor. Dat lijkt me toch niet zo eenvoudig. Als het dat was, was iedereen een kunstenaar. Jij bent heel goed op weg! Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Portretten zijn gewoon moeilijk om te tekenen. Maar het ziet er erg goed uit vind ik. En naar je eigen werk kijk je denk ik ook altijd kritischer. Zeker op het moment zelf. Althans dat heb ik. Als ik het dan later weer eens terugkijk ben ik vaak meer tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen