zaterdag 16 maart 2019

Acryl gieten


Workshop acryl gieten: eerlijk gezegd hadden we geen idee wat we ons daarbij voor moesten stellen. 
We begonnen in ieder geval met het uitzoeken van kleurtjes verf.
Je kon de verf gebruiken zoals het uit de fles kwam of kleurtjes mengen. 
En er moest water bij zodat het koffiemelk dikte werd. 
Dus dat werd heel veel roeren. 
Er werden nog twee andere goedjes bij in gegoten waarvan eentje olie-achtig.


Na het even te hebben laten staan goten we de kleurtjes verf in een beker. 
Eerst wit, kleurtjes, weer wit, weer kleurtjes. 
Je hebt absoluut geen invloed op het uiteindelijke resultaat. 


Als de beker helemaal vol is leg je een schildersdoek omgekeerd op de beker en keert het geheel om zodat de beker omgekeerd op het schildersdoek staat. 
En dan komt het allerspannendste! 
De beker langzaam optillen zodat de verf eronder uit komt.


En dan heel zachtjes heen en weer wiebelen zodat de verf wordt verdeeld over het hele doek. 

Helaas (maar ook begrijpelijk want ze moesten nog drogen) moesten we de doeken achterlaten en krijgen we ze pas later. 

Het was een hele leuke workshop.


7 opmerkingen:

  1. Ook nog nooit gezien! Haha ik herken dat de teleurstelling dat je het niet gelijk mee kunt nemen. Maar je wachten wordt zeker beloond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me inderdaad heel leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zo kennis te maken met deze nieuwe schildertechniek. Ik ben benieuwd naar jouw eindresultaat.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me super leuk om te doen.
    Net als vroeger op de braderie verf in een ding,en dan draaien....
    leuk gelukt..
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt me inderdaad geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen