maandag 18 mei 2015

Draken, mannen en het andere einde van de wereld

Sam ging weer gewoon mee naar huis maar een heleboel andere dingen verkocht ik op de braderie. Er was nog wel iemand die Sam bijna kocht maar toch koos voor het draakje.


Dat vond ik ook niet erg. Het draakje was al enkele keren mee geweest en verdiende ook zeker een goed nieuw thuis.

Ook was mijn fan als eerste van de partij bij het kraampje. Voordat alles goed en wel stond wilde zij het slakje van dichtbij zien, vond het té leuk en kocht het zonder verder na te denken. Ik noem haar mijn fan aangezien ze ieder jaar iets (het eerste jaar wel vijf beestjes volgens mij) van mij koopt en daar zichtbaar superblij mee is.

deze slak maar dan in geel met streepjes 

Ik vergat een foto te maken van de kraam maar mijn buurvrouw deed dat wel. Van haar kant van de kraam natuurlijk maar "mijn kant" is ook te zien.


De popjes die je ziet staan waren van mijn moeder en stonden al een aantal jaren bij ons op zolder. Zonde om zomaar weg te gooien, via Marktplaats was er geen belangstelling en in het winkeltje waren ze niet verkocht.

Op de braderie waren er enkele mannen (???) die belangstelling toonden, zelfs eentje die er een foto van maakte (???) en wij vroegen ons af waarom mannen belangstelling hadden voor poppen...

Toen kwam er een Aziatische man die veel belangstelling toonde in de poppen. Hij keek ze diep in de ogen, wilde weten of de lijfjes hard of zacht waren en voordat onze fantasie finaal op hol sloeg verklaarde hij dat hij zich afvroeg of zo'n popje geschikt was voor zijn dochter. Hij vroeg netjes of hij een foto mocht maken zodat zijn dochter kon kiezen. Zelf had hij al gekozen voor het popje in het blauwe jurkje met het mooie lange blonde haar hetgeen ik hem vol vuur hoorde verdedigen in het telefoongesprek dat hij voerde met het thuisfront.

Er werd groen licht gegeven voor het popje in het blauwe jurkje. Ze ging mee in een plastic tasje van de Action waar ook het lampje in kon dat hij ook al had gekocht. Al helemaal blij met de verkoop van dit popje stond hij even later alweer voor mijn neus. Oh jee er was toch niets mis met het popje? Zeker niet, zijn vrouw had gebeld dat hij nog een popje moest kopen voor een ander meisje. Buy another doll? Wauw. Toch maar eens wat doorgevraagd: hij was voor een week in Nederland voor zijn werk en de popjes gaan mee naar Singapore!

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk bericht. Fijn dat jouw knuffels zelfs een verre reis gaan ondernemen, helemaal naar Singapore !!! Doet deugd hé ... :-)

    Fijne dag, lieve groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat een mooi verhaal. Die popjes verhuizen gewoon naar Singapore. Geweldig !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk verhaal en wat een leuke poppetjes en diertjes ... ik kan best geloven dat ze vlot verkocht geraakten ... Super !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk blogbericht ;) ik zit te glimlachen
    Schattig je draakje.
    En ik ben je volger geworden, leuk om je berichten te lezen
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk geschreven dit verhaal, leuk hoor !

    BeantwoordenVerwijderen