donderdag 24 oktober 2019

Handletteren

Eigenlijk deed ik het altijd al: handletteren. Ik maakte bijvoorbeeld dikke letters in mijn schoolagenda die ik dan intekende met stipjes of lijntjes.

Ik ging voor een ander tekenboek naar de bieb maar kwam ook met twee handletterboeken thuis en ik ben nu flink aan het oefenen.
Ik had in eerste instantie niet het juiste materiaal.


Leuk effect met die stipjes.

Banners: de ene wat geslaagder dan een ander.

Ik hou van die krullen.

Deze vind ik wat minder
(en dat verkeerde streepje stoort me)


 Het is echt een kunst vind ik. 
En het wordt ook echt een tekening waar ik best wel een tijdje mee bezig ben.




11 opmerkingen:

  1. Jij deed aan handlettering toen het nog niet zo werd genoemd. Nu ga je vast meer mee doen. Je kunt er zoveel kanten mee op qua materialen en vormen.
    De stipjes geven het echt een leuk effect en het resultaat op de laatste foto is echt mooi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat je goed af! Ik vind het erg moeilijk, ookal deed ik het vroeger ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er duidelijk gevoel voor. Ik volgde een online cursus maar vind het nog een hele kunst om er iets moois van te maken. Mooie resultaten! (En als je niets gezegd had over dat streepje... ik moest echt flink zoeken 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het ooit geprobeerd, maar het is niks voor mij.
    Ik vind het wel altijd reuze knap.
    Wat jij laat zien ziet er heel veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een artistieke bezigheid, ik wist niet dat er boeken over waren.
    Ik meen dat er ook beroeps zijn, die kaarten en uitnodigingen maken voor bruiloften en dergelijke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat doen ze toch niet meer met de hand? Zo wel dan wil ik wel graag beroeps worden.

      Verwijderen
  6. Wat je zegt, ik deed het vroeger ook in mijn schoolagenda. Ik was er toen beter in als nu ;)
    Leuk om zo bezig te zijn, weer iets anders als haken of breien. Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lukt je al heel aardig zeg. En streepje verkeerd? Ik geloof niet dat ik het zie.

    BeantwoordenVerwijderen